Bij een klacht over uw net aangekochte keuken kunt u Van Beek Expertise inschakelen. Wij zijn een onafhankelijk expertise- en adviesbureau en treden op als onafhankelijk expert bij de beoordeling van klachten en geschillen die betrekking hebben op keukens, meubels, woningtextiel, vloeren, badkamers en tuinen. Deze klachten en geschillen kunnen ontstaan zijn tussen consumenten en ondernemers en tussen ondernemers onderling. Onze deskundigen zullen de klacht behandelen, een onderzoek naar de schuldvraag instellen en buigen zich over een technische oplossing voor de klacht.
Bij klachten over keukens kunt u de hulp inschakelen van Van Beek Expertise. U kunt direct een opdracht indienen voor een klacht-expertise / deskundigenonderzoek. Indien u eerst wilt weten wat de kosten zullen zijn voordat u een opdracht indient, raden we u aan om een vrijblijvende offerte aan te vragen.
De keuken vormt al jaren een belangrijk onderdeel van de complete woninginrichting en moet dus naast functioneel steeds luxer zijn en de juiste uitstraling bezitten. Een standaard opstelling met onder- en bovenkasten hebben inmiddels in veel woningen plaatsgemaakt voor luxe inbouwkeukens met kookeiland en kastenwanden voorzien van alle technische snufjes om het de gebruiker zo luxe mogelijk te maken. Wat mag een consument nu redelijkerwijs verwachten van een keuken in een bepaalde prijsklasse? Welke eigenschappen zijn materiaalspecifiek of vallen onder een normale gebruiksslijtage? Wanneer is nu sprake van een technisch gebrek?
We dienen echter niet te vergeten dat een keuken, hoe luxe ook, in veel huishoudens intensief wordt gebruikt en er derhalve nogal wat technische eisen aan een keuken worden gesteld. We hebben het dan over de gebruiksvriendelijkheid van bijvoorbeeld het werkblad. Welk materiaal is het meest geschikt en welk budget is hiervoor beschikbaar? Maar ook dient de gebruiksvriendelijkheid met betrekking tot het dagelijks en dus veelvuldig onderhoud niet te worden vergeten. Hoe gevoelig is een keuken voor invloeden van buitenaf? Hoe krasbestendig is de lak op de lade- en deurfronten en andere panelen? Hoe duurzaam zijn de ladegeleiders en de scharnieren van de keuken? En niet geheel onbelangrijk, hoe is de keuken gemonteerd?
Feit is, of het nu gaat om een keuken, bed, bank of vloer; ieder materiaal heeft zijn karakteristieke eigenschappen en dus is het zaak deze tijdens het aankooptraject goed te bespreken. Eventuele teleurstellingen achteraf kunnen hiermee in veel gevallen worden voorkomen.
Er zijn vanzelfsprekend veel gevallen te bedenken waar het niet duidelijk is wie nu voor het ontstaan van een klacht verantwoordelijk gehouden dient te worden. Wanneer partijen in een impasse zijn geraakt, kunnen wij desgewenst uitkomst bieden door de keuken of de materialen waarop de klacht betrekking heeft ter plaatse te beoordelen. Daarbij zal naast de schuldvraag ook worden nagegaan hoe eventueel alsnog tot een passende technische oplossing van een klacht gekomen kan worden. We zullen de partijen hierover in een uitgebreide rapportage informeren, uiterlijk binnen enkele weken nadat het onderzoek is afgerond.
Is er sprake van een geschil of klacht dat betrekking heeft op de levering en/of plaatsing van een keuken? Dan kan een onafhankelijke klacht-expertise / deskundigenonderzoek, uitgevoerd door een van onze experts, duidelijkheid verschaffen in de rechtspositie van partijen. Meer weten wat u kunt doen bij klachten over keukens? Neem telefonisch contact op via 0486-831713 of stuur een mail naar info@vanbeekexpertise.nl. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op en beantwoorden we uw vragen.